1 way 2 heaven

      Only ONE way to heaven? Javisst!!

Det retar många att höra att Jesus är ENDA vägen till Gud, att det inte finns andra vägar till himlen! Skall jag då ljuga och säga att Jesus bara är en av många vägar till Gud, bara för att folk inte skall bli sura och tycka illa? Skall jag inte kanske hellre hålla fast vid SANNINGEN och riskera att folk inte vill lyssna, kanske springer iväg, struntar i mig (kanske hatar mig) än att jag sviker Gud och gör HONOM sur?! Jag vill verkligen lyda GUD mer än människor, tala om sanningen för folk, inte lura dem och föra dem vilse. Skall jag sluta tala sanning bara för att folk inte vill lyssna eller kanske ber mig hålla käft??! Hur gjorde Noa och hur gjorde profeterna, Jesus och lärjungarna? ”Visa mig, Herre, din väg. Jag vill vandra i din sanning. BEVARA MITT HJÄRTA VID DETTA ENDA: ATT JAG FRUKTAR DITT NAMN!” (Ps 86:11)

På tal om det! Vi kan inte ”tro” på Jesus och samtidigt ta det han säger med en klackspark och tycka att ”jaja, jag tror väl på mitt sätt!” Nej, så kan man inte tänka! Antingen är JESUS den största lögnare som någonsin funnits (han sa ju ”Jag är Vägen, Sanningen och Livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig!”) och då skall vi strunta i allt han sagt och springa undan så hårt vi bara kan! Eller så är han faktiskt den han säger sig vara, ENDA VÄGEN TILL GUD, och då får nog många tänka om! Vi kan inte tycka både ock – att Jesus är en väg bland många och att ”alla blir saliga på sin tro” – och samtidigt kalla oss kristna, Jesu lärjungar! Det går bara inte! Vi måste välja. Var Jesus en lögnare eller talade han sanning? Jesu ord omkullkastar mångas teorier och uppfattningar, och det är väl det som är så ”obekvämt”, gör att vissa blir så aggressiva motståndare till Jesus och oss kristna. Guds ord rubbar helt enkelt våra cirklar, det tål vi inte, och vi tar kanske avstånd för att vi inte vill ändra oss, vill inte vända om! Nej, Jesus är FÖR radikal! Budskapet om omvändelse och frälsning (endast genom tron på Jesus Kristus), himmel och helvete osv., osv är för ”svart och vitt” för att kunna omfattas av desto fler i vårt toleranta samhälle. Hellre går man sin egen väg, gör på sitt eget sätt – och går vilse! Tragiskt.

JESUS is the only way to heaven! If you want to go to heaven, just follow JESUS! He is The Way! There is NO other way! 🙂 So simple – but so hard for many to understand.

Det handlar om att:

– LÄRA KÄNNA JESUS – enda vägen till Gud – och acceptera Honom som sin personlige Frälsare! ”Åt alla dem som tog emot honom gav han rätt att bli Guds barn, åt alla de som tror på Hans namn!” (Joh 1:12)

– FÖLJA JESUS, gå i hans fotspår. ”Jag är världens ljus!” säger Jesus. ”Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus!” (Joh 8:12). Så fort du tagit emot Jesus i ditt hjärta är du en Jesu lärjunge, du är frälst. Och: ett ”får” följer sin ”herde”! 😉  Mycket svårare än så är det inte! Du vill följa Jesus. Du vill lära dig allt om honom, lära dig allt han vill lära dig. Du vill ha allt det han ger dig och du älskar honom och vill följa och lyda honom i allt. Du vill göra som han, tala som han, gå dit han går … Du vill för allt i värden inte lämna den väg som heter JESUS! Många går på den ”breda väg som leder till fördärvet”(helvetet) men vi vill gå med Jesus på ”den smala väg som leder till livet.” (Matt 7:13-14). Eller hur?

– LEVA LIVET. Livet är fantastiskt med Jesus! Sedan du tagit emot Jesus och blivit frälst har ditt ”eviga liv” börjat – här och nu. Jesus säger: ”Den som tror på mig HAR evigt liv!” Har du bekänt dina synder och tagit emot förlåtelsen då ÄR du förlåten och försonad med Gud. Jesus dog för dig och mig och ger oss NYTT LIV!! Och sen bara lever du ditt liv med Jesus, varje dag lär du dig nya saker! Guds löften ”doftar” äventyr. Vad sägs om det här? Jesus säger: ”Den som tror på mig skall utföra de gärningar som jag gör, och ännu större … Vad ni än ber om i mitt namn skall jag göra…!” (Joh 14:12-13). Wow!

Läs BIBELN och gör som där står och gör som han, tala som han, tro på hans löften och fungera som han vill, i den helige Andes kraft! Livet är ett äventyr med Jesus!

One way to heaven? Javisst!! Och nu går vi på den vägen! Ok?

Lycka till!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s