21.000-besökare-dagen

Såpbubblor
Jag firar 21.000-besökare-dagen
i all enkelhet med en chokladbit eller två, samtidigt som jag förundras över många saker i kyrka och i samhälle. Mångas tankar och åsikter är som SÅPBUBBLOR; de ser kanske bra ut, låter förnuftigt, flyger en stund… men ganska snart spricker bubblan. Det kan man däremot inte säga om GUDS ORD som består då allt annat försågs! ”Himmel och jord skall förgå”, säger Jesus, ”men mina Ord skall aldrig förgå!”  Det gäller att hålla fast vid GUDS ORD och inte låta någon ”röva bort er med sin tomma och bedrägliga filosofi, byggd på mänskliga traditioner och stadgar och inte på Kristus.” (Kol 2:8)

Såpbubblor 1

Vi lever, som man säger, i det yttersta tiderna (de sista tiderna innan Jesus kommer tillbaka) och vi ser tecken på det överallt, inte minst inom kyrkan och bland kristna. Sorligt men sant. Bibeln säger ju också att ”i de sista tiderna kommer somliga att avfalla från tron och hålla sig till villoandar…” (1 Tim 4:1) och Gud säger att vi skall vara på vår vakt, inte dras med i villoläror, inte låta oss luras av djävulens lögner. ”Var nyktra och vaksamma. Er motståndare djävulen går omkring som ett rytande lejon och söker efter vem han skall sluka. Gör motstånd mot honom, orubbliga i tron…” (1 Petr 5:8-9)
Den som vill veta mera kan läsa mina Facebookinlägg eller ta en titt på några aktuella blogginlägg, t.ex. ”Då SEX blev SJU-kt”,  ”Brinnande aktuellt”, ”Gå och synda inte mer!”, ”Vilsna vise män på vift”, ”Gaygala, OS och bebisar” eller ”Hej, Herr Biskop”…

Såpbubblor 2

Yle firar ”pridevecka” (varje kväll kan man ta del av utbudet. Bedrövlig propaganda-kampanj på gång!) och Jeppis pride närmar sig. Hurraa??
Samtidigt kan jag glatt konstaterar att riksdagens lagutskott just idag har röstat ner förslaget om samkönat äktenskap. Hurraaa! Trots 170.000 namn FÖR den nya lagen röstades förslaget ner, 9-6 (om jag inte minns fel.) Men trodde du att homo-folket skulle ge sig!? Nix, de kommer att föra saken vidare… och vidare… tills de får som de vill. Man får bara hoppas att det inte är sant som förespråkarna påstår, att hela 65% av Finlands befolkning är FÖR könsneutrala äktenskap (vilka undersökningar och gallupar grundar man sina uttalanden på??). Den som väntar får se. Vi får verkligen be för vårt land och vårt folk! Herre, förbarma dig!

Hur det än är eller kommer att bli vad gäller lagar och paragrafer, folks tyckanden hit och dit om det ena eller det andra, är det EN sak vi desperat behöver: JESUS. Vi behöver en ordentlig Jesus-väckelse i vårt land! Folk behöver få komma till levande tro på Jesus, bli lärjungar, på riktigt! Det räcker inte att vara babydöpt och konfirmerad och medlem i en kyrka om man inte är ”född på nytt”, som Jesus lär! ”Den som inte blir född på nytt kan inte se Guds rike!” (Joh 3:3). Vår ”kristendom” kan i värsta fall handla om en ordentligt lömsk ”såpbubbla”!? (Vi tror allt är okej fast det inte är det!) Vad vi INTE behöver är någon ”låtsas-kristendom”! Vi behöver äkta vara! Människor behöver bli befriade och frälsta – på riktigt! Det är det väckelse handlar om. Och den väckelsen ber vi om – både i vårt eget liv och i andras – i Jesu namn. Amen.

Ha en skön sommar!

Annonser

Ett svar till “21.000-besökare-dagen

  1. Det är med stor sorg man tvingas följa med och läsa det som nu händer i samhället! Det var Gud som instiftade äktenskapet och det skulle ske mellan EN man och En kvinna! Vad får vi nu se? Jo, klätt i ord, rakt framför Hans ansikte säger man” ursäkta nu bara Gud, men vi gör så här i stället! År inte det nästan samma sak?Huvudsaken är ju ändå kärleken! Därvid ruskar Gud på huvudet och säger ”kärlek? Kallar ni detta kärlek? Nej, i mina ögon som ser till hjärtat är det tydligt att det som styr ert handlande är BEGÄR! Köttets begär , och så länge ni håller det för viktigare än det jag säger i mitt ord , kan ni inte komma in i min himmel ty dit skall inget orent någonsin komma in!” Om ni vill veta vad jag säger i mitt ord så läs till exempel i Romarbrevet kapitel 1 i verserna 16- 30, i de orden finns allt vad jag anser i den här frågan.
    Tänk nu efter! Jag är en barmhärtig och förlåtande Gud, som gärna tar mig an er skuld OM ni ångrar er och ber om förlåtelse.
    I Jesu namn förkunnar jag detta.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s