23.000-besökare-dagen

23 000
Jag har varit på semester några dagar och visste inte att folk är så här aktiva på bloggen också varma sommardagar! 23.000-strecket är överskridet för länge sedan! Visst, det har regnat och åskat en hel del, så kanske folk sitter inomhus vid datorn? Och så har ju folk sina telefoner och smart phones med sig vart de än går (jag med!). Klart folk är ”uppdaterade” om vad som händer och sker.

TACK till alla som tittat in! Glad om jag kan uppmuntra och utmana någon. (Är inte så säker på att alla gillar vad de läser, men så här är det: Allt kanske inte ”smakar” så bra, men är kanske desto nyttigare?!)

Jag vill dela några tankar så här på 23.000-besökare-dagen!

”Ett hårt tal!”

Preach
Jesu undervisning var ofta ganska hård och minst sagt radikal!

”Många av hans lärjungar som hörde det sade: ”Det här är ett hårt tal. Vem står ut med att höra det?” Jesus förstod att hans lärjungar var upprörda över detta, och han sade till dem: ”Tar ni anstöt av det här? Vad skall ni då säga, när ni får se Människosonen stiga upp dit där han redan var?
Det är Anden som ger liv, köttet är inte till någon nytta. De ord som jag har talat till er är Ande och liv. Men det är några bland er som inte tror.” – Jesus visste från början, vilka som inte trodde och vem det var som skulle förråda honom. – Han sade vidare: ”Därför har jag sagt er att ingen kan komma till mig om det inte blir honom givet av Fadern.”
Efter detta drog sig många av hans lärjungar tillbaka, så att de inte längre följde honom. (!) Jesus sade därför till de tolv: ”Inte vill väl också ni gå bort?” Simon Petrus svarade honom: ”Herre, till vem skulle vi gå? Du har det eviga livets ord, och vi tror och förstår att du är Guds Helige.” (Joh 6:60-69)

Ja, till vem skulle vi gå? Hur tufft och hårt det än kan vara ibland vill jag aldrig gå bort från JESUS!! Till vem annan skulle jag gå??!!
Och om jag går med Gud och är i hans vilja men ibland är för hård i mitt tal (eller i mina skriverier på FB eller på Bloggen) och kanske ”hätsk” så att folk inte gillar… ska jag inte springa efter dem som sticker – det gjorde inte heller Jesus! – och ropa: ”Sori, jag tar tillbaka det där! Kom, så fixar vi till en bekvämare lösning!”

Det är klart att då jag INTE går med Gud och gör som han vill, då SKALL jag omvända mig och göra bättring! Men det gånger jag faktiskt går med Gud och talar hans ord och gör hans vilja (det händer) ska DU kanske inte kasta dynga och kritisera, utan i stället böja dig under Guds vilja, omvända dig från din vilsenhet och ditt mörker. Eller?

Vad du än gör, gå inte bort från Jesus! (Joh 6:66)

”ÖDMJUKA ER UNDER GUDS MÄKTIGA HAND, SÅ SKALL HAN UPPHÖJA ER NÄR HANS TID ÄR INNE.”
(1 Petr 5:6)

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s