Hurra för Finland 98 år!

Finlands flagga
HURAAAAAA för Finland!! GRATTIS på 98-års dagen!!

Vad kan ett land önska sig i present en sådan här dag? God mat och fina (och ännu vackrare!?) gäster på slottsbalen? Mera snö och solsken? Mera pengar och mera jobb? Lugn och ro…? Osv.osv…

Det som VERKLIGEN behövs före allt annat, och det som vi borde be om av hela vårt hjärta och av hela vår själ, av hela vårt förstånd och av all vår kraft, finns tecknat i vår flagga: Korset. Den uppståndne JESUS. Utan Jesus kommer landet inte att klara nuvarande och kommande kriser – det är ett som är säkert! Utan att landets president, riksdag och regering vänder sig till Gud och ber om hjälp och förbarmande klarar vi oss inte. Om t.ex riksdagen fortsätter trotsa Gud och röstar MOT Guds vilja i viktiga frågor, som man gjorde för en tid sedan då man med klar majoritet röstade ner medborgarinitiativet att sjukvårdspersonal skulle få rätt att vägra utföra aborter pga samvete och övertygelse (vilket – obs – är möjligt i de flesta andra Europeiska länder), ja, då ska man inte heller vänta sig Guds välsignelser och beskydd. Gud VILL hjälpa och beskydda, men går vi aktivt EMOT honom i våra liv och i våra beslut, jag då drar vi förbannelse över oss istället för välsignelse, vi leder folket in i mörker och vilsenhet istället för in i ljuset och in i ordning, rättfärdighet och frid. Struntar landets ledning i Guds ord och vilja väntar oss inget annat än bedrövelser. Landets ledning: Gå med Gud!!

Nu då vi snart har jul – och firar JESUS FÖDELSEDAG, hurra, hurra! – är det viktigt att tänka på vad livet egentligen handlar om. Att ta hand om flyktingar? Ja! Att älska vår nästa som oss själv? Ja! Att vara snäll och vänlig, hjälpa och trösta, bygga upp, inte riva ner? Ja, ja! … Men först av allt handlar livet om att ÄLSKA GUD ÖVER ALLT ANNAT, lyda Gud och följa honom, lyssna till Guds ord, böja knä för Kungars Kung – JESUS – och upphöja honom, be till honom, ära honom… och förstås ”älska din nästa som din själv!” Ja, ja!! Men Gud först, så faller allt det andra på plats sen: ”Sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra (ni behöver) också!” (Matt 6:33) ”Så skall min Gud, efter sin rikedom, på ett härligt sätt i Kristus Jesus, ge er allt vad ni behöver!” (Fil 4:19)

Något som Finland verkligen behöver är en äkta, härlig väckelse, förvandlade, befriade, frälsta människor. (Mera om detta i ett annat inlägg!) Guds frälsning i Jesus Kristus är vår ENDA räddning. Hur det än stormar och vågorna går höga, hur omständigheterna än ser ut i ditt liv, i vårt land och i världen, så är vi TRYGGA i Guds ”båt” – Jesus. Är du inte i den båten har du all orsak att frukta för ditt liv.
JESUS ÄR DIN ”LIVBOJ”. Utan honom går du evigt förlorad. (Joh 3:16) Det måste vi inse, både som individer i ett självständigt och fritt land (utan Guds omsorg, nåd och kärlek vore vi inte ett fritt land!) och som land och rike, president, riksdag och regering. SÖK GUDS VILJA! Våga lämna ALLT i Guds händer. Precis allt. Låt Jesus vara Herre i ditt liv, Kapten på skutan… så kommer du att komma fram dit du skall. Lycka till!

Än en gång: GRATTIS FINLAND. Hurra på 98-års dagen!! Gud välsigne Dig!!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s