Kram!

kram
En KRAM är oftast på sin plats
, men då man får ge kramen till en som VERKLIGEN behöver den, känns det speciellt bra! Kanske kramen jag gav till den unge, ”tilltufsade” mannen blev en bekräftelse på det vi just pratat om, att Gud älskar och att han har sett allt som hänt, förstår, bryr sig om, vill och kan hjälpa på livets alla områden, hela det som gått snett, visa på rätta vägar – ”Sök först Guds rike så ska ni få allt det andra sen…” – och frälsa, ge nytt liv… och att JESUS kom för att visa vem GUD verkligen är… och att det alltid finns plats i Pappas famn…

Att sedan så många struntar i den famnen och inte vill komma nära, inte vill ha Guds kram, bli omplåstrade, tröstade, undervisade, styrkta, botade, befriade, frälsta, välsignade…är ju hur sorgligt som helst. Man har kanske trott på Gud en gång(?!), hört om Jesus i söndagsskolan (och har i vuxenåldern fortfarande kvar ”glansbild-jesus”-tron? *) men av någon orsak har man nu blivit väldigt besviken och sårad, fått en vrickad syn på Gud, på Bibelordet, på sann kristendom… Mitt i allt är Gud (den goda Gud man hörde om som barn) elak, dömande, ond…?! … och man har fjärmats från levande tro, avfallit från trons väg – om man någonsin gick den vägen, på riktigt, eller bara ”flöt” med, var ”religiös” och inte frälst och pånyttfödd?! …. ( *Se nästa inlägg: ”Glansbild-jesus”)
Nåja, det där är inte min sak att bedöma. Jag lämnar det till Gud. Han vet ALLT!

Det finns otäckt många och färska exempel på avfall från trons väg … Vad är det som händer?!
Svar: Vi lever i de sista tiderna.

Fast jag vet att ”vägen är smal och få är det som finner den” (Matt 7:14)…och att ”i de sista tiderna kommer somliga (många) att avfalla från tron och hålla sig till villoandar…” (1 Tim 4:1) och att ”laglösheten tilltar och kärleken (till varandra, men kanske speciellt till GUD) kommer att svalna hos de flesta…” (Matt 24:12)… så blir man ändå överraskad och sorgsen. Varför går det så här? Herre, hjälp! …
Uppenbarelsebokens sista kapitel går i uppfyllelse mitt framför ögonen på oss! Ser vi det?

read-the-bible
Sent en natt fick jag en klar påminnelse/uppenbarelse om det här (läs Uppenbarelseboken, kap 22, verserna 7-21) och fick klart för mig hur OERHÖRT VIKTIGT det är att 1. inte lägga till något till Guds ord (inte ändra och förvränga) och att, 2. inte ta bort något från Guds ord (inte ”förmildra”, ”försköna”, inte ändra eller förvränga…) Jesus är MYCKET tydlig med det här. Han ger sin nåd, sin kärlek, sin KRAM och sin välsignelse…och allt vi behöver (Fil 4:19)… men om vi inte vill ha med honom att göra, inte böjer oss, inte lyder, inte tror på honom utan FÖRKASTAR HONOM OCH HANS ORD (hör det här alla ni som hånar och skymfar Gud, Jesus, Guds ord och oss kristna!) och ”älskar lögn och far med osanning” (Upp 22:15)…och struntar i profetians ord i Uppenbarelseboken (tar bort, lägger till, förfalskar, förvränger….) ja, då blir vi utan välsignelse, utan vår del i ”livets träd” (vers 19)…och utanför Guds rike (vers 15)…

Det här var Jesus’ absolut sista ord vi kan läsa om i Bibeln. Ord uttalade från härligheten i himlen… Ord och inga visor! Ord att ta på allvar.

”SE TILL ATT NI INTE AVVISAR HONOM SOM TALAR. Ty om inte de kunde komma undan som avvisade honom när han varnade dem här på jorden, hur mycket mindre skall då vi kunna det, om vi vänder oss bort från honom som varnar oss från himlen.” (Hebr 12:25)

Snälla, låt inte det här gå förbi dig. Lyssna!

las-bibeln
Gör som jag: LÄS UPPENBARELSEBOKEN
med nytt allvar, med ny förväntan och med ett öppet hjärta. Och lägg inte till något. Ta inte bort något. Om det här var ”profetians bok” som Jesus talade om, det sista ord vi kan läsa om honom i Bibeln (Uppenbarelseboken) – en sista ”varning” – så ja, då är det väl verkligen något vi borde ta fasta på!

”Salig är den som läser upp och saliga är de som lyssnar till profetians ord och tar vara på det som är skrivet i den. Ty tiden är nära…” (Upp 1:3)

———–

Ännu finns det tid. Ännu finns det plats i Pappas famn. Kom!

Kram!

kram  kraam

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s