TEAMWORK!


Jag ska tala om för dig vad som är livsviktigt i den andliga striden – både när det gäller egen kamp och nöd och då vi ber och kämpar för andra i nöd.

1. JESUS. Det finns kraft i namnet Jesus. Demoner måste fly, inte i mitt eller ditt namn, utan i Jesu namn! Namnet som är ”upphöjt över alla andra namn…för att i Jesu namn alla knän ska böja sig…” (Fil 2:9-10). ”Hos ingen annan (än Jesus) finns frälsningen…” (Apg 4:12)

2. GUDS ORD och löften. Bekänn dig till Guds ord. (Låt oss hålla fast vi vår bekännelse.”/Hebr 4:14). Guds ord är ”Andens Svärd” (Ef 6:17). ”Guds ord bär inte bojor.” (2 Tim 2:9). Guds ord är kraft, ”som frälser var och en som tror.” (Rom 2:16) Guds ord ger seger! Jesus själv övervann djävulen genom GUDS ORD. ”Så säger Herren! Det står skrivet!” (Djävulen försökte med samma metod, men Jesus lät inte lura sig!)

Det är som i fotboll; vi ska inte bara betrakta spelet utifrån, eller spela ”defensivt” (försvarsspel). Vi ska veta vem vi är, VEMS vi är och vad LAGKAPTENEN sagt och vad som står skrivet i ”regelboken” – de orden och reglerna är det som gäller. Var inte rädd! Och kom ihåg: Vi är det bästa laget! Kom också ihåg vad vi har möjlighet till tack vare den utrustning Gud gett oss. Vi kan därför frimodigt spela framåt (inte backa!), attackera, göra mål. Offensivt spel ger seger!

Guds ord ska inte ligga på hyllan. Guds ord ska användas, bekännas, proklameras. Vi hugger till i andevärlden. Demoner måste fly då vi proklamerar Guds ords sanningar, förkunnar JESUS som Herre i våra liv och i situationen, håller fast vid GUDS ORD OCH LÖFTEN, ”står emot djävulen, så skall han fly bort från er.” (Jak 4:7). Och att vi fattar ”hur oerhört stor hans makt är i oss som tror, därför att hans väldiga kraft är verksam…” (Ef 1:19)…och att vi fått ”makt att trampa på ormar och skorpioner (jag har färska exempel) och stå emot fiendens (djävulens) hela välde, och ingenting ska någonsin skada er.” (Luk 10:19)

3. DEN HELIGE ANDE (Guds kraft) & NÅDEGÅVOR. Vi behöver fatta hur viktigt det är med Guds nådegåvor. T.ex tungotalet. Ett oerhört viktigt och effektivt ”vapen” i striden mot ondska och mörker. Är du ”andedöpt”? Talar du i ”tungor”? Lyssna vad Paulus säger: ”Låt er fyllas av Ande…sök vinna de andliga gåvorna…Jag önskar att ni alla ska tala tungomål (ett hemligt bönespråk)… Ivriga att få Andens gåvor,…i överflöd… Bed alltid i Anden…” (Ef 5:18, 1 Kor 14:1, 5, 12, Ef 6:18)

4. VARMT TROENDE KRISTNA VÄNNER som står med i bön. Oerhört fin gåva Gud gett här! Trossyskon som går med i striden (inte mot människor, men mot andemakter, demoner osv. Ef 6:10–).

Tack till alla som är med i bön på olika sätt (mera info på Facebook). Jag värdesätter det väldigt högt. Det handlar inte om någon ”en-mans-show. Absolut inte! Det handlar om TEAM WORK i allra högsta grad. Tack att du är med i ”The Jesus Team”!

Tack, Jesus!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s