Homosexualitet är ingen ”sjukdom”


Augusti månad
började på allra ”bästa” möjliga sätt. Jag blev avstängd från Facebook. Igen! Grrr… (Se mera om detta ämne i föregående inlägg!).

Pride-personer ur ”Regnbågsfamiljen” är på hugget och har tydligen kollat igenom mina gamla inlägg på Facebook och nu (igen) anmält mig till Facebook. ”Facebook, Facebook! Dumma Mårten har igen skrivit nåt galet. Facebook, gör nåt! Hjääälp!”

Den här texten gjorde att regnbågsfolket såg rött – igen en gång. Och ja, visst kan jag ju förstå dem. Sanningen svider! Inte roligt att bli bländad av ljus när man själv lever i djupt mörker…

Homosexualitet och ”perversiteter” (HBTQI etc) är ingen ”sjukdom” som kan ”botas”. Det finns ingen ”medicin” på apoteket du kan köpa, inga ”recept” som läkaren kan skriva ut. Det handlar i stället om SYND (detta ”omoderna” och impopulära ord!), om snedvridningar, andemakter (ja, du läste rätt!) som inbillat människan att tro att hon helt enkelt är ”sån här”. -Gud älskar dig precis som den du är! säger man. Varför skulle du behöva ändra dig?! Äh, strunta i dem som vill ändra dig. De är bara elaka!”

Elak?
Hm, elak skulle jag vara om jag inte talade om sanningen för folk som, enligt Gud, gått vilse…, inte visade på befrielse, nytt liv med Gud, frälsning och förlåtelse…fast jag så väl visste var vägen går – eller snarare Vem vägen är: Jesus!

För det första behöver man OMVÄNDA SIG från sin synd! Men för att det ska kunna ske, behöver man först FÖRSTÅ att man är på villovägar och behöver hjälp, är lurad och bedragen – annars söker man ju inte hjälp. Många förstår inte – vill inte förstå eller acceptera att något är fel… så, ja, då är det svårt att hjälpa. Men INGEN blir hjälpt om jag kniper käft! Alltid kan man kanske rädda någon!?

Bibeln är tydlig: Homosexualitet (etc) handlar inte om ”sjukdom”, utan det handlar om synd, ogudaktighet, ställningstaganden, beslut, trots och olydnad mot Gud och Guds skapelseordning. Lika lite som t.ex girighet eller hat är en sjukdom, lika lite är homosexualitet det. ”Jamen, jag är född sån!” Nej, det är du inte. Gud skapade oss till man och kvinna. Synden kom in i ditt liv…och du gick vilse… Du har formats av din omgivning, familj, omständigheter, egna val… Du har vänt Gud ryggen, inte lyssnat på vad HAN säger, utan i stället lurats att tro att allt är okej.

Nu behöver du…
… lära känna JESUS. Han älskar dig och vill hjälpa dig/befria dig! Du är värdefull i Guds ögon.
… bekänna din synd (hat och själviskhet, osv. är lika mycket synd som din hbtqi-läggning) och bestämma dig för att:
… följa och lyda Jesus. No matter what. Läs Guds ord och gör som Gud säger. Du kommer att märka att du mer och mer blir lik Jesus, formas till den Gud har tänkt att du ska vara. Säg aktivt nej till synden, ”gå och synda inte mer!” säger Jesus till dig.
… söka dig till varmt troende kristna.. (inte till sådana ”kristna” som lurar dig och säger att HBTQI är okej. Dessa människor må kalla sig kristna, men de är i stället ondskans hantlangare. De är själv lurade och bedragna, håller sig inte till Sanningen utan har gått vilse. Gå inte med dem!) ..och skaffa nya vänner ifall de gamla drar dig bort från Gud.

Förstå att JESUS ÄLSKAR DIG och vill vara din allra bästa vän! Det är en bra början…

GOD BLESS!!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s